Sarkis’in SONSUZ başlıklı kişisel sergisine odaklanan sergi turu; Neslihan Koyuncu Eşliğinde 25 Ocak Perşembe saat 19:00’da Arter’de ücretsiz olarak gerçekleştirilecektir.
Neslihan Koyuncu yürütücülüğünde gerçekleştirilecek tur, Sarkis’in Arter’de devam eden SONSUZ başlıklı kişisel sergisine ve serginin işaret ettiği çeşitli zamansallıklara odaklanıyor. Sarkis’in eserlerinin ve bu eserleri oluşturan öğelerin anlam açısından değerlendirileceği, olası özneliklerinin ve bellek tetikleyici yanlarının irdeleneceği sergi turu, katılımcıların sorularını ve kişisel izlenimlerini paylaşmalarına da imkân tanıyacak.
Bir mekânla birlikte var olmak, mekânsal referanslar veya çağrışımlar üstlenmek veya yeni bir mekân kurgulamak üzere tasarladığı yapıtlarını her sergilenişte değişime ve yorumlamaya açık tutan Sarkis, Emre Baykal’ın küratörlüğünü üstlendiği SONSUZ adlı sergisinde de Arter Koleksiyonu’nda yer alan yapıtlarından seçtiklerini birbirleriyle ilk kez buluştururken, onlara Arter’in 2. kat galerisinde yeni bir yaşam ve deneyim alanı açıyor. Sarkis, SONSUZ’da yeniden sahneye çıkardığı İstanbul İkonaları (1986–2023), Elle Danse (1990), Transflammation (1996–2001), Karışık Retrospektif (2001), (Arılara) Çağrı I (2013) adlı işlerini ve 2021 yılında Arter Koleksiyonu’na bağışladığı Respiro’nun ayna ve neonlarını farklı zaman ve mekânlara dair hafızalarıyla birlikte Arter’e yerleştirirken, mekânda meydana getirdikleri bütün içinde her birini yeniden yorumluyor. Sanatçının serginin giriş bölümünde SONSUZ için özel olarak ürettiği iki yeni yapıt da ilk kez izleyiciyle buluşuyor. SONSUZ, Sarkis’in farklı mecralar kullanarak ürettiği yapıtların kendilerine özgü belleklerini birbirleriyle kurdukları ilişkiler aracılığıyla genişletirken, onları içine yerleştikleri mekânda yeni bir yolculuğa çıkarıyor.
Etkinlik dili Türkçedir.
Katılım ücretsizdir ve kayıt gerektirir. Etkinliğe kayıt olmak için lütfen turlar@arter.org.tr adresine e-posta gönderiniz.
Kapasite: 25 kişi
Yaklaşık süre: 1 saat*
* Etkinlik esnasında video kaydı alınacaktır. Etkinlik süresi katılımcıların etkileşimlerine göre farklılık gösterebilir.
Neslihan Koyuncu, fotoğraf ve yerleştirmeye odaklanan sanat üretiminin yanı sıra 2018-2022 yılları arasında Hrant Dink Vakfı’nda 23,5 Hrant Dink Hafıza Mekânı proje koordinatörlüğü görevini üstlendi. 2022’de 17. İstanbul Bienali’nde Hrant Dink Vakfı adına basılı ve dijital olarak yayımlanan Mantı Postası‘nın proje koordinatörlüğünü yaptı. Halen Agos gazetesi ve farklı mecralarda kültür ve sanat üzerine yazıyor.